M i l a n   T o m a

Strany:[1][2][3][4][5]  [o mne] [diskusia] [rss]

Izu Ōshima

Izu Ōshima je sto kilometrov južne od Tokia uprostred tichého oceána. Je to vulkanicný ostrov a ako milovník ostrovov a sopiek som si to nemohol nechať ujsť. Navštívil ma tu kamarát z univerzity a tak som to využil na cestu tam. Deň predtým, ako Lubo pricestoval, bolo v Tokiu zemetrasenie.

Dátum: 26.09.09

Japonské rozprávky

Ako súčasť môjho spoznávania japonskej kultúry som začal čítať zbierku japonských rozprávok. Hoci takmer z každej je cítiť úctu k starším, čakal som, že v tom bude čosi viac, že každá rozprávka bude mať akési posolstvo. Niektoré sú však dosť kruté a plné fyzického násilia. Zvlášť jedna, ktorej skrátenú verziu tu napíšem.

Dátum: 18.07.09

Za Budhom v Kamakure

Kamakura je miesto síce veľmi preplnené v tomto odbodí, ale aj tak ho budem vždy odporúčať. Dá človeku pocítiť trochu japonskej kultúry. Je to nezabudnuteľný zážitok môcť hodiť päť yenov do pripravenej nádoby, dať si ruky spolu pred sebou a zaželať si, aby sa niečo splnilo po boku Japoncov, ktorí si prišli pre svoje želanie.

Dátum: 21.06.09

Tokyo Dome City Roller Coaster

Bývam v Bunkyo-ku neďaleko od baseballového štadiónu a Tokyo Dome City, kde je obchodný dom s kúpeľmi a niekoľkými zábavnými atrakciami. Jednou z nich je veľký roller coaster. Zaujal ma od prvej chvíle, ale samému sa mi tam chodiť nechcelo. Dnes som sa tam konečne dostal s kamarátom Hideyukim.

Dátum: 13.06.09

No to som dopadol

Som tu dva mesiace a už sa mi podarilo dostať sa do nemocnice. Utekal som dole schodmi a obyčajne mi to ide veľmi dobre, ale nie vždy sa darí. Už počas behu som si hovoril, že raz si vytknem členok. Prebehol som dole päť poschodí a na úplne poslednom schode som to nezvládol. Pri páde som v členku počul prasknutie.

Dátum: 10.06.09

Moja prvá maska

Asi pred dvoma týždňami prišla ku mne sekretárka a dala mi do rúk akúsi obálku. Tam bola akási tyčinka a papier s vysvetlením. Dal som to preštudovať kolegom, ktorý mi povedali, že to je na vyšetrenie moču. Nič viac som však o tom nevedel. Pôvodne som si myslel, že to bude drogová kontrola.

Dátum: 28.05.09

Ako som musel ukradnúť loď

Počasie mi neprialo, ale nakoniec hlásili na sobotu len zamračené. V sobotu ráno som teda vstal o piatej, aby som chytil vlak o šiestej do Miura-shi od Tokia vzdialeného 73 km. Všetci vo vlaku tak skoro ráno spali, tak som to skúsil aj ja, ale veľmi mi to nešlo, na spanie vo vlakoch sú Japonci väčší experti.

Dátum: 18.05.09

Moje hanko

Neviem si veľmi dobre predstaviť, že by sa ľudia tými ich ázijskými znakmi podpisovali. Niektoré sú tak komplikované, že nedovoľujú veľa variácii. Človek si jednoducho nemôže vybrať ako ich napíše, musia mať svoj daný tvar. Namiesto podpisov má teda každý svoju osobnú pečiatku. Podpisujú sa tak v Číne, Japonsku, Kórei a Taiwane.

Dátum: 15.05.09

Shinjuku mrakodrapy a cintorín cestou domov

Mojej tety manžel má rád mrakodrapy, tak ma požiadala, aby som nejaké nefotil. Pogúglil som trochu a objavil som Nishi-Shinjuku mrakodrapovú biznis oblasť v Tokiu. Bicyklom som sa premiestnil k metro stanici v mojej časti mesta, zamkol som ho vonku pri zábradlí a vlakom som sa dostal na stanicu Nishi-Shinjuku.

Dátum: 10.05.09

Ostrov Wakasu

Vystúpil som z metra na akejsi stanici, ktorá na mape vyzerala dosť blízko nejakej vodnej ploche. Hoci som nevedel, ktorým smerom sa mám vybrať, akosi intuitívne som po niekoľkých minútach chôdze zacítil známu vôňu oceána. Keď som opustil Portugalsko pred rokom, snažil som sa presvedčiť, že mi oceán nebude chýbať.

Dátum: 02.05.09

Nedeľa

Ráno som sadol na bicykel s úmyslom sa bicyklovať po meste bez akéhokoľvek cieľa, len si tak pedálovať medzi chodcami a objavovať mesto. Po niekoľkých minútach ma tešilo, ako mi ten slalom medzi ľuďmi už ide. Išiel som len tak ďaleko, aby som ešte mal nejaký ten pocit istoty, že sa viem vrátiť.

Dátum: 26.04.09

私は東京に住んでいます。

Odišiel som z hotela v Paríži o 6:30 po piatich hodinách spánku. Trochu príliš skoro, odlet som mal o 11:50. Na vlakovej stanici zmenili nástupište, z ktorého odchádzal vlak na letisko. Tam nás informovali, že ten vlak nejde úplne celú cestu na letisko a že od určitej stanice budeme musieť ísť autobusom.

Dátum: 16.04.09

Posledný víkend vo Francúzsku

Počasie bolo chladné, oblačno s miernym dažďom, keď som v sobotu pricestoval do Vannes. Zapísal som sa v mojom hotely a šiel som von preskúmať mesto. Prešiel som celé centrum dvakrát za to jedno poobedie. Páčila sa mi prechádzka popri rieke, ale aj tak som sa šiel pozrieť, či sa dá môj lístok na vlak späť do Paríža zmeniť na skorší odchod v nedeľu.

Dátum: 06.04.09

Wasserstraßenkreuz

Jedna z mojich ciest súvisiacich s mojim súčasným projektom ma zaviedla do Nemecka. Bol som navštíviť istého analytika nehôd a študovať skutočné nehody s motorkami. Väčšinou smutné veci. Fascinujúce je, že vo väčšine prípadov prilba odletela z hlavy, aj keď bola pripútaná pod bradou.

Dátum: 02.04.09

Paríž vs. Lisabon

Uvedomujem si, že porovnávať takéto dve mestá asi nie je správne. Sú ľudia, ktorí nemajú radi zovšeobecňovanie. Lenže títo ľudia len nechápu, že keďže o všetkých nie je možné hovoriť, pri zovšeobecňovaní sa logicky berú do úvahy priemerní ľudia a situácie. Samozrejme, že výnimky existujú všade.

Dátum: 06.03.09

Šťastný nový rok

Keď začínal minulý rok, tešil som sa naň. Vedel som, že bude významný. Vedel som, že sa budem sťahovať do Paríža, že začnem pracovať na novom projekte, že konečne obhájim dizertačnú prácu. A bolo to ešte lepšie, súčasťou toho nového projektu bolo aj cestovanie po Európe.

Dátum: 20.01.09

Les Calanques de Marseille

V piatok doobeda som sa vybral na stanicu Gare du Nord, hoci som mal byť na stanici Gare de Lyon, ale nevedel som ju nájsť na mape, tak som si myslel, že Gare du Nord bude stačiť. Tam mi vysvetlili, že ešte mám ísť dve stanice vlakom RER, aby som bol na Gare de Lyon. Takže dnes už viem, kde na mape to je.

Dátum: 24.09.08

Ako som sa dozvedel všetko o hypertermii

Hypertermia je síce úpal, ale to slovo sa mi nepáči. Hneď si to človek spojí so slnkom. V angličtine majú na to dva výrazy, sunstroke a heatstroke. Takže keď nejde o slnko, dá sa použiť ten druhý. V mojom prípade to totiž malo len málo spoločného so slnkom a predsa som skončil v nemocnici.

Dátum: 31.07.08

V Lisabone na obhajobe

V Pondelok okolo ôsmej večer som si ľahol s knihou dúfajúc, že ma uspí, lebo som chcel vstať o druhej ráno. Mal som v pláne ísť najprv hodinu a pol pešo na autobusovú zastávku, z ktorej by mi šiel autobus priamo na letisko. Nemohol som však zaspať a tak som nakoniec pri tej knihe zostal do pol druhej.

Dátum: 21.07.08

V Marseille na pracovnej ceste

Altair má kanceláriu s jedným zamestnancom v Marseille, kde sa konali dôležité experimenty pre vývin počítačového modelu ľudského tela. V podstate tam zmrazili ľudské telo v pozícii vodiča v aute, rozrezali to na tenké plátky, ktorých profil potom využili na vývin toho modelu.

Dátum: 05.07.08

Prvý konflikt s Francúzom

Mám za sebou všetky úradné záležitosti. Všetky prešli hladko a bez problémov. Asi preto, že som mal so sebou šéfovu sekretárku, ktorá všetko vybavovala. Moje prvé nedorozumenie sa udialo počas mojej druhej návštevy v plavárni.

Dátum: 15.06.08

Dvojité sťahovanie

V Lisabone som narobil množstvo chýb. Jednou z nich bolo ubytovanie. Nenašiel som si hneď na začiatku niečo poriadne a problémy s tým spojené sa následne podpísali aj pod môj zhoršený výkon v práci. V Paríži som na to mal šťastie. Hneď prvá možnosť spĺňa všetky moje potreby.

Dátum: 05.06.08

Mám účet v portugalskej banke aj vo Francúzsku

Vybaviť si účet v banke vo Francúzsku sa najprv zdalo ako veľmi ťažká úloha. Mne však všetko vychádza a tak to bolo aj teraz. Mám vybavené ubytovanie v hoteli, kde prenajímajú malé štúdiá za mesačné poplatky. Ale v banke potrebujú mať doklad o ubytovaní a zákazník bývajúci v hoteli sa im pochopiteľne nepáči.

Dátum: 17.05.08

Prvý deň

Už predtým v sobotu som sa šiel pozrieť na miesto, kde pracujem. Je to taká modrá presklená budova, kde sídli viacej vývojárskych firiem podobného charakteru, hneď vedľa veľkého parku s jazerom. V pondelok ráno som tam prišiel znova krátko po ôsmej. Pri vchodových dverách do budovy som sa snažil zvoniť z prízemia.

Dátum: 11.05.08

J'habite à Paris!

Najzložitejšie na vybavení pracovného povolenia vo Francúzsku bolo nechať si spraviť oficiálny preklad môjho diplomu do francúzštiny. Našťastie som mal aj jeho anglickú verziu a tak to šlo aj napriek tomu, že som bol vtedy v Portugalsku. Hoci, síce som to nemusel posielať na Slovensko, komplikované to bolo aj tak dosť.

Dátum: 30.04.08

Môj prvý deň v Lisabone

V lisabonskej letiskovej hale ma pri vystupovaní z lietadla prekvapila pani držiaca v rukách tabulu s niekoľkými menami vrátane môjho. Pristúpil som k nej a hrdo sa priznal, že moje meno je na zozname. Povedala mi niečo o batožine a vysvetlila, kam mám ísť. Nezachytil som ale prečo.

Dátum: 29.04.08

Rozlúčka s útesmi

Moje dni v Portugalsku sú spočítané a preto som sa ešte chcel rozlúčiť s útesmi, kde sme s Plžom chodievali na túry. Vždy som si myslel, že Česi a Slováci sú dosť turisticky založení, ale bolo ťažké nájsť niekoho, kto by sa ku mne pridal. Volal som viacerých, ale len jedna Češka Jana prejavila záujem sa pridať.

Dátum: 17.03.08

Ako sa postarať o staršiu pani, ktorá odpadla?

Sedel som si v autobuse mestskej hromadnej dopravy a čítal knižku, od ktorej ma vyrušil nezvyčajne rýchly pohyb ľudí okolo. Jeden chlap zozadu bežal k pani v strede, ktorá ležala na podlahe. Prebrali ju ľahko a dvaja chlapi ju posadili na najbližšie sedadlo.

Dátum: 09.03.08

Honba za oficiálnym prekladom

Byrokracia je studňou na zážitky. Potreboval som oficiálne preložiť môj anglický originál diplomu do francúzštiny. Na Slovensku by stačilo nájsť prekladateľa, ktorý má na to pečiatku a je to. V Portugalsku a ako som sa dozvedel, aj v iných krajinách Európy, to majú o čosi zložitejšie.

Dátum: 06.03.08

Niekedy aj radosť nad mŕtvym telom môže byť neprimeraná

Trapas sa mi stal. Mám rad trapasy, vždy je potom na čo spomínať. Prechádzal som sa po Lisabone s kamarátkou a išli sme okolo pekného veľkého kostola. Chcel som sa ísť pozrieť dovnútra.